kırmızı bacalı ev...

biliyorum ki biz orada olabilseydik siz de burada olacaktiniz. bu mekan mesafeleri kisaltip sizi misafir edebilmek icin... buyruuun hosgeldiniz :)

Perşembe, Haziran 02, 2005

yildizlarin altinda konser

yaklasik iki haftadir bugunu bekliyordum. gecen haftanin basinda televizyon kanallari arasinda oraya buraya ziplarken yerel ilanlari yayimlayan kanaldan geciyordum, ilanlardan biri gozume carpti. 2 haziran persembe gunu, eyaletin baskenti hartford'daki parkta blues konseri olacakti, hem de alti saatlik bir konser! kanalda ilanlar donusumlu verildigi, ben de bunu ancak gecerken yakaladigim icin detaylari anlayamadim. internetten bakinca konserin ucretsiz halk konserlerinden ilki oldugu anlasildi. genelde halk konserleri (bu yorenin isinmasi biraz vakit aldigindan) temmuz ayindan once baslamiyor connecticut'ta. hemen her kayda deger park boyle yaz konserleri duzenliyor haftalik olarak. sezlongunu, piknik sepetini ve dostlarini alip, yildizlarin altinda muzik keyfi yapiyorsun. biz bu sene yapamayiz diye dusunuyorduk ama, serefimize erken baslamislar sanirim.

konser harikaydi, buyuk kismi dogaclama yapilan bu muzigi o ortamda dinlemenin keyfi anlatilir gibi degil. programda dort ayri grup vardi. biz tabii ilkine yetisemedik. yine de parka vardigimizda gunes batmamisti henuz. ikindi vakti gunun en sevdigim vaktidir. gunes yakmadan isitir insani, gozunun icine batmadan rengarenk boyar degdigi her yeri. yerinden hic kipirdamasan bile birkac saat icinde doganin turlu rengi gelir gecer gozlerinin onunden. altinda oturdugun agac bin bir cesit isiga batip cikar. oraya vardigimizda tam da bu vakitti. isik oyle guzeldi ki, onumuze gelen her seyin resmini cektik once. sonra aciktigimizi farkettik birden. onceden hazirladigimiz piknik malzemelerini cikardigimizla mideye indirdigimiz bir oldu. ustune de dondurma... hayat guzel dedik sonra... mutlu ve huzurlu bir aksamdi, sizinkinden huzurlu olmasin...

sanki konseri yalniz bizim icin vermisler gibi anlattim. tabii ki eyaletin iki akillisi biz degildik, etrafta yuzlerce insan vardi. buyuk insanlar, kucuk insanlar, kopekler... kucuklerin oradan oraya yalin ayak, basi kabak kosturmasi, kopeklerin de onlarin pesinden ziplamasi ayrica seyre degerdi. havaya atilan bir frizbiye en az iki cocuk, bir kopek dusuyordu. parkin bulundugumuz cephesi hafif egimli oldugundan cocuklar toplu olarak cimlerin uzerinde yukaridan asagiya yuvarlaniyordu. komikti vesselam.

dikkatimi ceken bir baska nokta da insanlarin kiyafet koduydu. bizim gibi evli barkli, hatta bir kismi coluga cocuga karismis insanlar sapkasini, tisortunu, kotunu, altina da spor ayakkabisini giymis gelmis, gayet rahat, mutlu mesut otururken; cocuklar disinda geri kalan herkes, yani yalin halde bulunan veya yalin halini cift haline donusturme yolunda olan guzel insanlar eziyet cekmekteydiler. piknik cimeni uzerinde hatunlar topuklu terliklerine, erkekler ise kumas pantolonlarina ozen gostermekten hadisenin tadini cikaramadilar kanimca. bu duruma pek uzuldum. tek iken hep boyle miydik, nikahta hakikaten de keramet mi varmis dedim icimden hep... durumun vehameti asil gunes battiktan sonra ortaya cikti. hava serinleyince biz sweatshirt'leri (turkcesi ne ki bunun? ayip bana, hem de cok ayip!), hirkalari gecirdik hemen sirtimiza, buncagizlar biz ayrilirken hala tir tir titriyordu, sonra ne oldular bilmem...

5 yorum:

Blogger zekiyee der ki...

senden böyle uzun bir yazı okumak ne güzel. biz de güya bu akşam rumeli hisarına tiyatroya gidecektik. netten ve gazeteden programı öğrenemedik. sema dün organizatör arkadaşını aradı. meğer 20 sinden sonraymış. bu gece evdeyim.

5/6/05 11:50  
Blogger nurhan onemli der ki...

MERHABA
KARDESCIGIM BLUES KONSERI OLAN VAR OLMAYAN VAR.BIRYERIMIZ SISECEK.BENDE ISTIYORUM OYLE KONSER.AYRICA BU BEKAR HALLERININ SADECE BIZ TURKLERE HAS SANIYORDUM.DEMEK BU KENDINI BEGENDIRMEK ICIN PARCALANMA DURTUSU ORALARDADA MEVCUT:))SEN ONLARA BIR KIMLIK KONTROL YAPSAYDIN.ONLAR BIZIM HEMSEHRILER OLMASIN.ANLADIGIM KADARIYLA YAKINDA ISTANBUL DASIN.GORUSMEK UMIDIYLE.ASLINDA COK SEYLER YAZMAK ISTIYORUMDA YUZYUZE GELINCE KONUSURUZ INSALLAH.BU SIRA COK YOGUN CALISIYORUM.UZUN UZUN YAZMAYA FIRSAT BULAMIYORUM.AMA SITEYI OGRENDIGIMDEN BERI HERGUN GIRIP BAKIYORUM.SAAT 17.15.15DK SONRA CIKIYORUM.:)))))))))YASASIN.OPULDUNUZ....

6/6/05 10:17  
Blogger zekiyee der ki...

nurhan seni burda görmek ne güzel.

6/6/05 17:20  
Blogger ak der ki...

handancim emin ol o durumua hic dusmedik.hele de tek halimizi cifte donusturme eylemine hic girmedik.gerci sen bu eyleme girmeden nasil cift oldun enteresan.Allah yuzune bakti:))he he..peki ya biz napcaz..annemin dedigi gibi ne cifte donusmek icin atraksiyon var ne de potansiyel:)
bu arada nurhan onemli incimercana da beklerim..

7/6/05 14:39  
Blogger hbg der ki...

onemli nurhancim, gel seni de goturelim konsere, aman diyim sisme diyecegim ama, senin de buyurmus oldugun gibi artik donuyoruz biz de insallah (yasasinn!) ben sana en kralindan bi blues konseri veririm orda ogrendiklerimle, hem de eve servis :) bu arada kimlik kontrolu yapmadim ama, evelallah yuzune bakip anliyoruz artik adamin milliyetini, huviyetini, turk degildiler :) ve son olarak evet, dr hanfendunun de dedigi gibi seni burada gormek cok cok guzel...

arzu karamancim, sana demedim, valla :) eger ben yalin halden cifte kavrulmus haline gectiysem, her bi kimse hic caba harcamadan gecebilir, garantilidir. nokta!

8/6/05 17:15  

yorum yapmak istiyorum

<< Home